Zgodba, ki je pred nami bo dragocena pomoč številnim iščočim in predvsem tistim, ujetim v sodobno zmedo.
Kardinal Joseph Ratzinger
Mlada ženska se sredi materialističnega okolja razumsko odloči za katoliško vero. Vendar svoje življenje nedeljske kristjanke občuti kot dvoličnost. Šele po dolgotrajnem notranjem boju se v njej prebudi pristna ljubezen do Jezusa in njegove Cerkve.
Zaljubila sem se v Kristusa, ne da bi vedela, kako ali zakaj. Preprosto – zaljubila sem se. To je nekaj čisto drugega kot le dokaz, ki kaže resnico krščanskih zahtev. Postala sem kristjanka, ker sem iskala resnico in jo našla s pomočjo dedukcije, razumsko. Toda ko sem začela hoditi k maši, me je pritegnil izvir veselja v zakramentu. Vedno znova sem se vračala zaradi veselja, ki sem ga tam našla na povsem skrivnostni način.
Nato se je začelo dolgo obdobje »jezdenja na dveh konjih«: vsa leta »nedeljskega krščanstva« in nezadovoljstva s tem načinom življenja. Nekje mora biti kaj več ali pa sploh ničesar ni, sem sklepala in skoraj zapustila Cerkev.”
Janne Haaland Matlary je profesorica za mednarodno politiko na univerzi v Oslu, poročena z madžarskim zdravnikom in mati štirih otrok. Je tudi članica papeškega sveta za družino.
O njenem pričevanju Nenavadna ljubezenska zgodba – spreobrnjenje iz protestantske v katoliško vero je spregovoril pisatelj Alojz Rebula. V knjigi Nenavadna ljubezenska zgodba avtorica opisuje svojo pot vere. Rebula je opozoril na avtoričino vztrajno iskanje odgovorov na bistvena vprašanje, kot sta, ali obstaja objektivna resnica in ali ima življenje kakšen smisel. Misel Janne Haaland Matlary odlikuje tudi izjemna kritičnost, ki po Rebulovih besedah ne prizanaša niti protestantski niti katoliški veri.
Nadaljevanje avtoričinine izkušnje doživljanja božje bližine:
Pomagali so mi priti nazaj, kot otroku, ki se na poti izgubi in kliče na pomoč. Izkušnja, da je Bog oseben in da me pozna, je strašna in močna. Po neki izkušnji sem vedela, da lahko vpliva name, da mi je pomagal. Zato sem začela vnašati v svoje življenje več enotnosti, saj sem spoznala, da je nekako mogoče v polnosti biti kristjan. Bilo je, kot da imam zavezane oči in da se moram zanesti na nekoga drugega namesto nase. Dotlej sem se zanašala na svojo voljo in načrte, zdaj pa je bila pred menoj izbira, da se lahko zanesem Nanj ali pa nadaljujem staro pot.
Začela sem se zavedati, kako malo Ga poznam in zares verujem vanj. Če bereš evangelije, vidiš, da so njegovi sodobniki imeli isti problem. Ali ni bil le tesarjev sin in Nazareta? Tudi ko so bili priče čudežev, niso verjeli in tudi mi bi bili danes najbrž enako nejeverni. Edina moja gotovost je bilo vedenje, da to neizrekljivo veselje in mir obstajata. Vedela sem, da je to resnično in da prihaja od Njega. Vedno se je zgodilo kot presenečenje – sredi ulice, morda med delom, ko nisem mislila nanj, vendar tudi, ko sem si Ga prizadevala najti. Ko smo enkrat okusili to ljubezen, to radost, nas nič drugega ne more več zadovoljiti. To je Kristusovo osebno darilo vsem, ki Ga iskreno iščejo. O tem govori Kristus tudi na več mestih v evangelijih – o miru, ki ga zagotavlja in ki ni od tega sveta. To lepo vidimo pri sv. Pavlu, ko je njegovo srce tudi med najhujšim trpljenjem polno veselja in ljubezni. Torej bi morali vedeti, da obstaja, vendra je to nemogoče opisati tistim, ki tega še niso doživeli.
In zaradi spomina na to veselje in mir sem še naprej iskala. Mogoče je to najlažje opisati negativno: ko si »zunaj poti«, se počutiš prazen. Ko si »uglašen« z Bogom, nekako veš, da si na pravi poti. Tisti, ki so vajeni živeti v božji navzočnosti, ne občutijo teh nihanj in hrepenenja po tem občutku. To je značilno za začetnika v duhovnem življenju: nisi še dovolj izkušen, da bi vedel, da Bog razodeva svojo prisotnost v prebliskih, in da je veselje, ko se zaveš njegove prisotnosti, dar, ne pa nekaj, kar je treba na vsak način uloviti. To naj ne bi bil vzgib za vse, kar delamo, vendar je pogosto vzgib za kristjana, ki še ni, »napredoval« v svojem odnosu do Kristusa. (J. H. Matlary, Nenavadna ljubezenska zgodba, MD, Celje 2005, 115-117.)
Knjiga stane 16,27 €, lahko si jo pa izposodite tudi v knjižnicah.